Villkor

Köp- och leveransvillkor

Vi levererar till Sverige, Norge, Finland, Island och Danmark .

Priser

Priserna anges i vald valuta, f.n. svenska kronor. Alla priser visas inklusive moms. Vi fakturerar privatpersoner inom EU inklusive moms. Företag utanför Sverige med giltigt VAT nummer faktureras exklusive moms.

Betalning

Företag, statliga verk och kommuner inom EU och Norge kan betala med kreditkort, förbetalning eller via faktura efter godkänd kreditkontroll. Betalningsvillkor vid fakturabetalning är 15 eller 30 dagar netto. Privatpersoner kan betala med Payson. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Beställning

Beställningar kan göras direkt i e-butiken eller via telefon och mail.


Orderbekräftelse

Vi bekräftar alltid din order inom 24 timmar. Kontrollera att alla uppgifter stämmer annars kontakta oss omgående.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.  Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Transportskador

Eventuella transportskador, minskning eller förlust ska du anmäla omedelbart till fraktbolaget och till WätteSign nätbutik snarast efter det att produkten erhållits. Synliga transportskador, minskning eller förlust ska anmälas omgående i samband med uthämtning eftersom dessa vanligtvis omfattas av fraktbolagets ansvar där reklamationsfristen i regel är väldigt kort. Skadorna ska antecknas i ett transportdokument eller i annan handling och styrkas av fraktbolagets representant. Dolda skador ska anmälas till fraktbolaget snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet. Du ansvarar därför för att avemballera och inspektera produktens skick snarast efter mottagandet. Du får inte använda den skadade produkten och måste behålla emballaget så att det kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Som kund står du för risken för produkten vid eventuella returer. Returer skall ske i enlighet instruktion från Konsthantverkscentrum nätbutik.

 Garantier och service

Vi lämnar 3 års garanti på graveringar och skyltämnen. På smycken lämnas 1 års garanti.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.  Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Ångerrätten gäller inte varor som är specialtillverkade efter köparens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel, till exempel kundanpassade skyltar och smycken.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Tvist

Eventuella tvister kan avgöras i Allmänna Reklamationsnämnden eller i allmän domstol. Vid eventuell tvist har WätteSign som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Övrigt

WätteSign förbehåller sig rätten att göra ändringar i den information som uppges i WätteSigns nätbutik, inklusive men ej begränsat till priser, lagersaldon, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.

Privat Policy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Personuppgifter och cookies

Denna webbplats använder sig av cookies vilket är små filer som lagras i användarens dator för återanvändning nästa gång kunden besöker webbplatsen. Sparad information om användaren kan vara inloggningsuppgifter och kundkorgar för att förenkla nästa inloggning, statistik över besök och inköp, etc. Denna funktion som alla vanliga webbläsare har inbyggd går enkelt att stänga av i webbläsarens inställningsmeny men kommer då att begränsa funktionaliteten på webbplatsen.

Förutom cookies sparas adressregistret på registrerade kunder för våran interna behandling.

WätteSign förbinder sig härmed att aldrig lämna ut personliga uppgifter om kunder till tredje part. Du kan när som helst begära att personuppgifter rättas, tas bort eller anmäla om Du inte vill att uppgifter skall användas för direktmarknadsföring.